Ratsastajan oheisharjoittelu ja kehonhuolto

Kurssi jatkumassa 29.4. - 3.6! Uusia mahtuu mukaan.

Aika, kesto ja hinta sama kuin aiemmin. Kuusi kertaa maanantaisin klo 19.30-20.30, hinta 90 €.

RatsuTeam järjestää Ratsastajan oheisharjoittelu ja kehonhuolto kurssin maali-huhtikuun aikana. Ryhmä kokoontuu 6 kertaa kerran viikossa 11.3. alkaen ( pääsiäisenä, 1.4., ei kokoontumista).

Kurssi toteutuu mikäli osallistujia on vähintään neljä ja osallistujia voidaan kurssille ottaa enintään 12. Päivitys: kurssi toteutuu!

Ilmoittautumiset viimeistään 4.3.2024.

Kurssin ilmoittautumisaika on päättynyt. Muutama osallistuja mahtuu vielä mukaan, jos olet kiinnostunut osallistumaan, niin laita viestiä seuran sähköpostiin ratsuteam@gmail.com. Voit tulla kurssille mukaan myös kesken kurssin, kurssimaksu 15 € * osallistumiskerrat.

Ratsastajan oheisharjoittelu ja kehonhuolto.

Kurssi on suunniteltu oheisharjoitteluksi ratsastajien tarpeisiin kehittämään lihas-ja liikehallintaa, liikkuvuutta sekä tasapainoa. Tunneilla keskitytään löytämään mm. keskivartalon syvät lihakset, lantion liike ja asento, lapatuki sekä kaiken tämän yhteen ketjuttaminen, unohtamatta hengitystä!

Kurssin aikana tutuksi tulevat myös ratsastusta tukevat dynaamiset liikkuvuusharjoitteet, jotka sopivat myös itsenäisiksi ennen ratsastusta ja ratsastuksen jälkeen tehtäviksi alkulämmittelyiksi. Kurssin harjoitteilla parannetaan ratsastajien kehotietoisuutta, koordinaatiokykyä ja vahvistetaan myös niitä lihaksia, jotka jäävät ratsastuksessa heikoiksi lenkeiksi.

Kurssi on valmennuksellinen pienryhmä, missä jokainen keskittyy oman kunto- ja taitotason mukaisesti annettuihin harjoitteisiin. Hanna-Leenan ammattitaitoisessa, mutta rennon rempseässä ohjauksessa saa jokainen myös yksilölliset korjaukset sekä vinkit harjoitusten tekemiseen.

Hyvinvoiva, jaksavampi ja itsensä hahmottava ratsastaja on paitsi ratsastajan oma onni, myös hevoselle ilo kantaa selässä.

Kurssipaikka: Tanssitila K2, Hiukanpiha 25, Oulu

Ohjaaja: Hanna-Leena Kauppinen

Kesto: 6 viikkoa

Aika: 11.3.-22.4.2024, Maanantaisin klo 19.30. Ei pääsiäismaanantaina 1.4.

Hinta: 90€/ hlö

Mahdolliset poissaolot voi halutessaan korvata kevään aikana Tanssitilan muilla tunneilla; tarjolla tanssitunteja, kehonhuoltoa, ilmajoogaa- ja akrobatiaa sekä tietysti lisää Ratsastajien oheistreenejä.